Här kommer ett tänkbart moment för det historiska mingelpartyt. Använd om det känns lämpligt. Förbered dig genom att från början ha tänkt ut ett antal åsikter/tankar som eleverna ska ha som grund när...
Här kommer ett tänkbart moment för det historiska mingelpartyt. Använd om det känns lämpligt.
Gifta sig med, hångla med eller döda?
Ett moment som lämpligtvis genomförs efter till exempel ”Vem ä...
Målet med momentet: Eleven använder additionstecken och subtraktionstecken för att göra en beskrivning av räknesättet exakt.
Dela in i grupper om tre.
Berätta för eleverna vilken grupp de tillhör....
Detta är det moment som inleder arbetsområdet och här hoppar du med fördel rakt in i övningen utan att känna att du måste presentera hela arbetsområdet först. Detta är momentet som förhoppningsvis väc...
Efter att i förra momentet ha gått igenom några användbara tips för hur man söker på Internet kommer här en kort övning där eleverna kan träna dessa förmågor och gå igenom dem tillsammans med klassen...
Arbetsområdets sista moment.
Dags för eleverna att utvärdera arbetsområdet.
Vad har varit bra och vad kan göras bättre till nästa gång?
Använd bifogat formulär eller använd en egen utvärderingsmetod s...
Ett moment i vilket du som lärare hjälper eleverna att repetera och sammanfatta det ni pratat om.
Förbered
Förbered momentet genom att själv repetera och sammanfatta i en form som fungerar för dig. O...
Ett moment i vilket vi försöker bena ut när det faktiskt är rimligt att känna tillit
Förbered
Förbered momentet genom att sätta dig in i stoffet och fundera på om du kanske kan bidra med fler konkret...
Ett moment i vilket eleverna får hjälpa till att definiera när vi kan veta att något är sant och känna tillit till det.
Förbered
Förbered momentet genom att koppla tillbaka till förra momentet och se...
Så när är det läge att från skolans sida bjuda in för att höra den ”andra sidan” av en fråga (för nyansens skull) och när är det läge att bara avfärda något som helt irrelevant och inte vä...