Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

324 träffar
Lektion

Lektion 3: Instruktioner

Den tredje lektionen består av två moment. Under lektionen kommer eleverna att arbeta mer med instruktioner. Eleverna kommer att få öva på att ge varandra instruktioner och ni kommer att märka att det...
Lektion

Lektion 4: Robotar

Den fjärde lektionen består av tre moment. Under lektionen kommer eleverna att introduceras till Bluebot som är en enkel liten robot som man programmerar genom att trycka på knapparna den har på rygge...
Lektion

Lektion 5: Mera robotar

Den femte lektionen består av två moment. Eleverna kommer att arbeta vidare med de rutnät de använde under förra lektionen. Du kan även öka svårighetsgraden på uppgifterna om du önskar.     ...
Lektion

Lektion 6: Din kompis är en robot

Den sjätte lektionen består av tre moment. Lektionen går att genomföra både inom- och utomhus beroende på förutsättningar. Eleverna kommer att få programmera både dig som lärare och sina kamrater. &n...
Lektion

Redskapsgymnastik

Innehåll Det här arbetsområdet består av ett flertal grundläggande gymnastikövningar med och utan redskap: Räck Ringar Hopp Trampett Matta Eleverna ska förutom att träna på de olika momenten även...
Lektion

Lektion 2

Lektion 2   Del 1 – muntligt läxförhör i korta drag om faktakunskaperna om lamm Jag inleder den andra lektionen med kort repetition av vad vi gjorde föregående lektion.   Del 2 – akti...
Modul

Agenda 2030 och de globala målen

[Sidor 6-7 i Arbetsboken] Du visar för närvarande ett platshållarinnehåll från YouTube. För att komma åt det faktiska innehållet, klicka på knappen nedan. Observera att detta kommer att dela dat...
Lektion

Historiska och nutida upptäckter inom NO

En uppfinning är Finn upp tycker att en uppfinning är en ny lösning på ett problem, en kombination av två eller flera saker som var för sig kan vara kända men där kombinationen ger något nytt, något s...
Lektion

Varför bär vi kläder?

Under denna lektion ska eleverna få reflektera över några frågor för att få igång deras tankeprocess kring just kläder. Varför bär vi kläder? Hur gör man kläder? Vem köper kläderna som de bär? Elevern...
Lektion

Nä men?! Vad har du på dig?

Nu när eleverna vet hur man gör tyg idag så ska de resa 500 år tillbaka i tiden för att se hur mode och kläder förändrats över tid.  Syftet med detta är att få dem att inse hur annorlunda man klädde s...