10.
A) Eleverna ska beskriva olika material, vilken råvaran är och hur den kan återvinnas/återanvändas. Detta arbete börjar med ett besök i skolans miljöhus eller en närbelägen återvinningsstation. På plats tittar ni på vilka skyltar som finns på behållarna och vad de symboliserar. Prata också om vad man gör på en sådan plats.
B) Eleverna ska i grupp eller par arbeta med ett material var i övningen Materialkunskap. Detta är ett grupparbete som ska redovisas muntligt och skriftligt.
C) Avsluta med att titta på hur skolan sopsortera genom arbetsuppgiften Sopsortering på skolan.
Spara som favorit
Du måste logga in för att kunna spara som favorit.
Moment i lektionen
Filer och länkar till ”Materialkunskap”
MaterialkunskapTill lärare
Under ”Se mer” hittar du alla filer och länkar som hör till lektionen som du kan importera till ditt Classroom
Tillhörande filer
Spara som favorit
Du måste logga in för att kunna spara som favorit.
Spara moment i Google Classroom
I vissa fall kan det ta lite tid att föra över momentet.
Text till elever, filer och länkar.