A) Innan arbetet startas hänger pedagogen upp en tidslinje enligt instruktionerna i Forntidslinje. Detta för att visualisera tidslinjen för eleverna vid inledningsskedet av arbetet.
B) Eleverna börjar med att definiera sin egen tid i övningen Nutid. Nutid innehåller flera moment. Om inte alla moment genomförs vid ett tillfälle kan Fråga, fråga och byt användas för att repetera ordens innebörd.
C) För att öka sitt ordförråd och att befästa orden arbetar eleverna med övningarna i Begreppsövningar – bostäder, föda och kommunikation.
Spara som favorit
Du måste logga in för att kunna spara som favorit.
Moment i lektionen
Filer och länkar till ”Tidslinje – nutid”
1. Tidslinje – nutidTill lärare
Under ”Se mer” hittar du alla filer och länkar som hör till lektionen som du kan importera till ditt Classroom.
Tillhörande filer
Spara som favorit
Du måste logga in för att kunna spara som favorit.
Spara moment i Google Classroom
I vissa fall kan det ta lite tid att föra över momentet.
Text till elever, filer och länkar.