På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Marint kunskapscenter
Det finns mycket att upptäcka under ytan i Öresund. Som lärare är det inte alltid så lätt att veta riktigt hur man ska gå till väga eller veta vad det är man hittar.
Marint kunsk...
Sysav tar emot, återvinner och behandlar avfall från hushåll och industrier i södra Skåne. Visionen är att bidra till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer. Hur...
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges ex...
Kretseum – Kretslopp & Kunskapscentrum är VA SYD:s pedagogiska verksamhet. Till Kretseum kan skolklasser komma på besök och lära sig mer om den hållbara staden med fokus på vatten och avloppsrenin...
Vill du använda skolans energianvändning i undervisningen? Använd tillhörande länk nedan för att kunna läsa hur mycket el för uppvärmning, el övrigt samt varmvatten som använts. Statistiken är uppdela...
I detta resursmaterial ges exempel på hur man kan utveckla hypotesbegreppet. Från att eleverna får gissa till att de får ställa kvalificerade hypoteser och planera undersökningar.
Progressionen sker g...
Vem är störst, en fisködla, en bläckfisk eller en mångfoting? I det här interaktiva materialet i 360 grader får eleverna mäta djuren i Naturhistoriska riksmuseets utställning Fossil och evolution.
1. Vattenpölen
Fotografera händelseförloppen under moment B till D. Dessa fotografier kommer att användas under F.
A) Inled arbetet med att se filmen Vattensafari – Jakten på vattnet. Filmen fin...
3. Besök på gröna tak-institutet
A) Om ni inte har bokat besök på Grönatakinstitutet/Augustenborgs botaniska takträdgård görs detta via hemsidan greenroof.
Information om besöket:
Ni behöver ta med er...