Detta avsnitt i Biologi 2 sammanfattas och presenteras i Google-presentation med text och bilder, samt med ljudinspelning av texten. Bilder och bildtexter är inte intalade. De kommer inte att översätt...
Detta avsnitt i Biologi 2 sammanfattas och presenteras i Google-presentation med text och bilder, samt med ljudinspelning av texten. Bilder och bildtexter är inte intalade. De kommer inte att översätt...
Detta avsnitt i Biologi 2 sammanfattas och presenteras i Google-presentation med text och bilder, samt med ljudinspelning av texten. Bilder och bildtexter är inte intalade. De kommer inte att översätt...
Detta avsnitt i Biologi 2 sammanfattas och presenteras i Google-presentation med text och bilder, samt med ljudinspelning av texten. Bilder och bildtexter är inte intalade. De kommer inte att översätt...
Detta avsnitt i Biologi 2 sammanfattas och presenteras i Google-presentation med text och bilder, samt med ljudinspelning av texten. Bilder och bildtexter är inte intalade. De kommer inte att översätt...
Introduktion till DUSM (Digitalt Undervisningsmaterial för Studiestöd på Modersmål)
DUSM ska vara ett komplement till ordinarie läromedel. Det är alltså inte ett komplett läromedel.
Det förklarar och...
Här arbetar eleverna i grupp med att analysera skolan utifrån respektive hållbarhetsområde.
(Miljöanalysen av den egna skolan är en variant av Naturskyddsföreningens uppgift från Energifallet.)
Moment...
Här förbereder eleverna en poster kring den onödigaste prylen de har valt. De läser varandras och röstar vilken pryl de tycker är den onödigaste via ett google formulär.
Moment:
Beskriv uppgiften a...
Här får eleverna fundera på onödiga prylar. Vad är en onödig pryl? Varför tillverkas prylar som inte behövs? Hur påverkas naturresurser och människor? Vilka argument finns för och emot tillverkning oc...
Här presenterar grupperna vad de kommit fram till samt att ni diskuterar resultatet i helgrupp. Alla reflekterar/utvärderar också individuellt kring arbetsområdet. Ni tar också ställning till om det ä...