Syftet med ”Fråga, fråga, byt”
Fråga fråga byt är en struktur där eleverna är aktiva genom att de går omkring i helklass för att ställa frågor till varandra men även för att ge varandra sv...
Syftet med ”Sant eller falskt”
Sant eller falskt är en struktur som fungerar både som gruppstärkande struktur och som en struktur som möjliggör kunskapsutbyte. Varje elev-i en grupp om 3-5...
Linda Swärd är förstelärare på Nydalaskolan. I hennes Pedagogiska planering presenterar hon ett lektionsupplägg i matematik där lektionens mål är att eleverna tillsammans i lärkompisar ska lösa matema...
Helena Yngvesson är förstelärare i fritidshem på Nydalaskolan. Hon driver utvecklingen – tillsammans med skolans fritidspedagoger – av Kooperativt lärande på fritidshemmet på skolan.
Här f...
Anneke Moerkerken är grundskollärare och specialpedagog och har lång erfarenhet av att arbeta med Kooperativt lärande. Anneke har under flera år varit vårt bollplank och generöst delat med sig av sina...