A) Innan arbetet startas hänger pedagogen upp en tidslinje. Jobba enligt instruktionerna i dokumentet Forntidslinje. Detta för att visualisera tidslinjen för eleverna vid inledningsskedet av arbetet.
B) I övningen Nutid definierar eleverna sin egen tid. Nutid innehåller flera moment. Använd strukturen Fråga, fråga och byt för att repetera ordens innebörd. användas för att repetera ordens innebörd. Detta om inte alla moment genomförs vid ett tillfälle.
C) Genom övningarna Begreppsövningar – bostäder, föda och kommunikation utökar eleverna sitt ordförråd.
Spara som favorit
Du måste logga in för att kunna spara som favorit.
Moment i lektionen
Filer och länkar till ”Tidslinje – nutid”
1. Tidslinje – nutidTill lärare
Under ”Se mer” hittar du alla filer och länkar som hör till lektionen som du kan importera till ditt Classroom.
Tillhörande filer
Spara som favorit
Du måste logga in för att kunna spara som favorit.
Spara moment i Google Classroom
I vissa fall kan det ta lite tid att föra över momentet.
Text till elever, filer och länkar.