På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Deltagare: Alla
Ni behöver en uppblåsbar badboll eller en ballong (eller flera om man vill ha en större utmaning och mer rörelse). Nu är utmaningen att tillsammans hålla bollen/bollarna i luften under...
Deltagare: Parvis
Att diskutera när man promenerar har visat sig öka kreativiteten. Passa därför på när det passar att låta eleverna få en uppgift eller fråga att diskutera under en bestämd tid. Disku...
Deltagare: Parvis
Den här övningen kan anpassas till olika ämnen men passar bäst för att plugga in glosor, begrepp och ord av olika slag. Eleverna jobbar parvis och förhör varandra på exempelvis gloso...
Deltagare: Parvis
Eleverna ställer sig mitt emot varandra. Var och en knycklar ihop ett papper till en boll. Därefter ställer sig eleverna på huk så att det känns i låren. Sen ska de kasta bollen med...
Deltagare: Parvis
Eleverna ställer sig mitt emot varandra och blir uppmanade att göra följande:
Sätt höger armbåge mot partnerns högra armbåge.
Sätt vänster armbåge mot partnerns vänstra armbåge.
Gör...
Deltagare: Parvis
Eleverna ställer sig rygg mot rygg och lutar sig mot varandra. Därefter ska de försöka gå ner på huk med ryggarna mot varandra hela tiden. Sedan ska de lugnt resa sig upp. Upprepa ni...
Deltagare: Parvis
Eleverna sitter på golvet med tårna och halva fotsulorna mot varandra. Därefter tar de ett fast grepp om varandras armleder och försöker turvis dra upp den andra till stående. Sitt n...
Deltagare: Enskilt
Denna paus går helt enkelt ut på jogga på stället. Kombinera efter klassens ork och kondition. Jogga en minut, vila 30 sekunder. Upprepa två till fyra gånger.
Deltagare: Enskilt
Vänd på stolarna och på pedagogens signal så ska eleverna först sätta upp den ena foten på stolen och sen den andra. Därefter ska de först sätta ner den högra foten på golvet och se...
Deltagare: Alla
Dags för snöbollskrig fast inomhus och utan snö. Övningen kan kombineras efter pedagogens önskemål om innehåll.
Alla elever får var sitt papper och på det skriver de ett problem eller...