Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

462 träffar

Pinna på – moment 1

Berätta för eleverna att ni ska påbörja ett nytt arbetsområde som heter “Från pinnar till tal”. Dela ut varsin “Från pinnar till tal-matris” till eleverna (se bifogat dokument). Förklara att det som...

Vem äter vem – moment 4

Samla eleverna och låt dem fundera en stund på vad de lärt sig under lektionen och under hela arbetsområdet om näringskedjor. Be några att dela med sig av sina tankar. Ge dem också en stund till att u...

Vem äter vem – moment 3

Skriv ut så många uppsättningar av bilderna till spelen som du behöver (se bifogade filer, moment 1). Klipp ut bilderna och laminera dem gärna. Eventuellt kan eleverna hjälpa till med dessa förberedel...

Vem äter vem – moment 2

Berätta för eleverna att ni under denna och några andra lektioner ska lära mer om näringskedjor och näringsvävar genom att spela olika spel. Spelen är följande: Med andra ord. Kortspelet “3-i-rad”...

Tankekartan, gå över gatan

Projicera tankekartan, tala om för eleverna att ni tillsammans ska fylla på med vad man ska tänka på när man korsar en gata på ett säkert sätt.

In i ringen i mitten – moment 3

Titta och lyssna på musikvideon: Man gör rätt om man kan. Titta därefter på filmen “In i ringen i mitten” eller håll själv en liknande presentation.   Det är dags för en EPA. EPA är en metod s...