1. TIDSLINJE
A) För att få en utgångspunkt för elevernas kunskaper kring den historiska referensramen inleds arbetet med att var och en av eleverna ska placera ut givna tidsperioder och kort beskriva huvuddragen i dessa. Använd arbetsbladet När hände vad? Detta placerar också in kommande arbete på rätt plats i tidslinjen.
B) Gå gemensamt igenom de tidsperioder som eleverna har placerat ut i föregående uppgift genom att arbeta med övningen Tidslinje med rep. Här finns tidigare tidsperioder också med som man själv kan välja om de ska vara med i övningen eller inte.
Spara som favorit
Du måste logga in för att kunna spara som favorit.
Moment i lektionen
Filer och länkar till ”Tidslinje”
TidslinjeTill lärare
Under ”Se mer” hittar du alla filer och länkar som hör till lektionen som du kan importera till ditt Classroom.
Tillhörande filer
Spara som favorit
Du måste logga in för att kunna spara som favorit.
Spara moment i Google Classroom
I vissa fall kan det ta lite tid att föra över momentet.
Text till elever, filer och länkar.