På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Till Augustenborgs Takträdgård & Ekostad – Stadsgrönt kunskapscentrum kan skolklasser komma och lära sig mer om den hållbara staden. Det finns möjlighet att bland annat lära sig mer om görna...
När vet jag, när tror jag och när tycker jag, är en enkel övning att använda i mellanstadiet eller i högstadiets första år för att etablera skillnaden mellan det i skolan ständigt återkommande vetande...
”Röska Rövardottern” är en enkel liten textjämförelse som är ett bra sätt att sparka igång ett moment kring vad som är fusk, vad som är plagiat, vad som är en avskrift eller en omskrift oc...
Monsunen är en enkel övning lämplig för högstadiet där eleverna får fundera kring vilka människor - ur en stor och bred samling - de skulle välja att umgås med om de blev instängda på ett stort semesterhotell på grund av en monsun.
Denna resurs innehåller en 16 bilder lång presentation som på ett enkelt sätt presenterar och fördjupar identitetsbegreppet utifrån aspekter som etnicitet, socioekonomiska faktorer, religion, funktion...
Under detta resursmaterial finns det video filmer som beskriver hur du använder de olika delarna av DUSM-materialet i Malmö delar. Syftet med dessa video är att ge en introduktion till hur du går till...
Introduktion till DUSM (Digitalt Undervisningsmaterial för Studiestöd på Modersmål)
DUSM ska vara ett komplement till ordinarie läromedel. Det är alltså inte ett komplett läromedel.
Det förklarar och...
Inom DUSM projektet har vi tagit fram digitalt undervisningsmaterial för studiestöd på modersmålet. Det handlar om både svenskt och översatt material till bland annat arabiska. DUSM-projektet har fler...
Kretseum – Kretslopp & Kunskapscentrum är VA SYD:s pedagogiska verksamhet. Till Kretseum kan skolklasser komma på besök och lära sig mer om den hållbara staden med fokus på vatten och avloppsrenin...
Hårdare straff är alltid modellen i alla lägen, känns det som ibland. Att göra en övning med eleverna där de faktiskt får chansen att fundera över vilka brott som är värst och bör föranleda den sträng...