Arbetsområdets sista moment.
Dags för eleverna att utvärdera arbetsområdet. Vad har varit bra och vad kan göras bättre till nästa gång?
Använd bifogat formulär eller använd en egen utvärderings...
Dela ut och gå igenom post-it-lapparna med deras uppskattningar. Med hjälp av svaren från uppgiften “2 cirklar” kan var och en avgöra kvaliteten på sin uppskattning.
Detta är tredje gången ni gör en...
Ett moment i vilket eleverna får en chans att både lära sig identifiera spelmekaniker och också att börja tänka speldesign.
Förbered
Förbered lektionen genom att skaffa fram ett antal vanliga 52-kort...
Ett moment i vilket du som lärare introducerar arbetsområdet genom att kasta klassen rakt in i en övning som förhoppningsvis får dem att börja tänka på spel och hur spel är konstruerade.
Förbered
För...
Ett moment i vilket du som lärare går igenom arbetsområdet och den pedagogiska planeringen.
Gå igenom den pedagogiska planeringen. Lägg särskild vikt vid vad som faktiskt ska göras under arbetsområde...
Ett moment i vilket du som lärare bestämmer examinationsformerna tillsammans med eleverna.
Förbered
Förbered momentet innan lektionen börjar genom att själv bestämma hur långt arbetsområdet/projektet...
Ett moment i vilket du som lärare fortsätter att få elever att tänka på spel som en samling mekaniker snarare än en klump underhållning.
Förbered
Förbered lektionen genom att ta fram ett antal enkla s...
Ett moment i vilket du som lärare tillsammans med eleverna försöker utröna vad som gör ett bra spel.
Förbered
Förbered momentet innan lektionen genom att själv fundera över frågan och genom att till...
Ett moment i vilket du som lärare ger exempel på några av de vanligaste spelmekanikerna.
Förbered
Förbered momentet innan lektionen genom att själv sätta dig in i några av de spelmekaniker som...
Ett moment i vilket du som lärare delar med dig av en designprocess för spel som eleverna sedan kan utgå ifrån när de tillverkar sina egna spel.
Förbered
Förberedgenom att själv sätta dig in i proces...