Nedan finner du presentationen med genomgång och uppgifter.
Mål med träff 10
Att få information om hur man kan hantera programmering med elever som inte inte lärt sig programmera i grundskolan
Att få...
Nedan finner du presentationen med genomgång och uppgifter.
Mål med träff 9
Att fundera på vad undervisning i matematik med programmering innebär
Att få planera en matematiklektion innehållande progr...
Nedan finner du presentationen med genomgång och uppgifter.
Mål med träff 8
Att fundera på förutsättningar för matematikundervisning med programmering
Att få planera en matematiklektion innehållande...
Nedan finner du presentationen med genomgång, exempel och uppgifter.
Mål med träff 7
Att kunna skiva egendefinierade funktioner
Att kunna använda enkel grafik
PRESENTATION TRÄFF 7
KÖREXEMPEL TRÄFF 7...
Nedan finner du presentationen med genomgång, exempel och uppgifter. Du finner också ett uppgiftshäfte med uppgifter från olika kurser.
Mål med träff 6
Att kunna skiva pseudokod
Att kunna använda pro...
Nedan finner du presentationen med genomgång, exempel och uppgifter. Du finner också körexempel till uppgifterna så att du kan testa dina lösningar. Slutligen finns även lösningsförslag.
Mål med träff...
Nedan finner du presentationen med genomgång, exempel och uppgifter. Du finner också körexempel till uppgifterna så att du kan testa dina lösningar. Slutligen finns även lösningsförslag.
Mål med träff...
Nu när eleverna vet hur man gör tyg idag så ska de resa 500 år tillbaka i tiden för att se hur mode och kläder förändrats över tid.
Syftet med detta är att få dem att inse hur annorlunda man klädde s...
Här hittar du lekfulla Brain Breaks med syfte att lära sig varandras namn och bekanta sig med en ny miljö. Dessa pausinslag passar alltså väl i grupper eller klasser som håller på att lära känna varan...