Hur kan vi använda AI för att skapa innovationer som bidrar till en hållbar framtid?
Lärprocess: AI-dventures
Målgrupp: Grundskola åk 5-9, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola...
Hur kan vi använda medier för att inspirera unga att välja hållbara konsumtionsvanor?
Lärprocess: Reporterskolan
Målgrupp: Grundskola åk 1-9 och anpassad grundskola
Aktör: MiniBladet
Hur kan vi an...
Hur kan vi inspirera fler att bry sig om och skydda havet – vår blåa livlina?
Lärprocess: Bli havsmedveten
Målgrupp: Gymnasiet åk 1–3
Aktör: Marint Kunskapscenter
Havet är avgörande för allt liv på...
Kreativt kaos och robotutmaningen
Lärprocess: Kreativt kaos och robotutmaningen
Målgrupp: Grundskola åk 4-6
Aktör: Framtidsfrön
I denna lärprocess får eleverna utforska sin kreativitet och omvandla...
Smarta idéer och mod i magen
Lärprocess: Smarta idéer och mod i magen
Målgrupp: Grundskola åk 1-6
Aktör: Fiction Factory
I denna lärprocess får eleverna möjlighet att bli aktiva förändringshjältar....
Idéer som förändrar världen – och gör dig starkare på vägen
Lärprocess: Idéer som förändrar – och gör dig starkare på vägen
Målgrupp: Grundskola åk 7-9 och Gymnasiet
Aktör: Fiction Factory...
Om InnoCarnival och kontakt
Malmö stad vässar hela tiden förmågan att omsätta Agenda 2030 i det lokala utvecklingsarbetet. Hållbar utveckling och de globala målen är en ledstjärna...
Vad är InnoCarnival?
InnoCarnival är en skolutvecklingsinsats för pedagoger i alla tre skolförvaltningar. Du får stöd att vägleda barn och elever genom ett innovationsarbete där d...
Värdeskapande lärande
InnoCarnival grundar sig på forskning om värdeskapande lärande – en pedagogik som stärker barn och elevers motivationen genom att koppla undervisningen till v...
InnoCarnival avslutas med en innovationskarneval våren 2026, öppen för allmänheten. Här får eleverna presentera och tävla med sina idéer och visioner för framtiden. Det blir en inspirerande möjlighet...