Kreativt kaos och robotutmaningen
Lärprocess: Kreativt kaos och robotutmaningen
Målgrupp: Grundskola åk 4-6
Aktör: Framtidsfrön
I denna lärprocess får eleverna utforska sin kreativitet och omvandla...
Hur kan vi göra våra skolvägar tryggare och säkrare?
Lärprocess: Säkrare skolvägar
Målgrupp: Grundskola åk 1-6 och anpassad grundskola
Aktör: FOJAB eller Arkitektens verktygslåda
Caseägare: Stadsbyggn...
Hur kan vi inspirera fler att bry sig om och skydda havet – vår blåa livlina?
Lärprocess: Bli havsmedveten
Målgrupp: Gymnasiet åk 1–3
Aktör: Marint Kunskapscenter
Havet är avgörande för allt liv på...
Hur kan vi använda medier för att inspirera unga att välja hållbara konsumtionsvanor?
Lärprocess: Reporterskolan
Målgrupp: Grundskola åk 1-9 och anpassad grundskola
Aktör: MiniBladet
Hur kan vi an...
Hur kan vi använda AI för att skapa innovationer som bidrar till en hållbar framtid?
Lärprocess: AI-dventures
Målgrupp: Grundskola åk 5-9, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola...
Hur kan vi minska textilavfallet och skapa nytt liv av kläder som annars slängs?
Lärprocess: Remake och återbruk av textilavfall
Målgrupp: Grundskola åk 7-9
Aktör: SYSAV
Hur kan vi minska textilavf...
Hur kan Malmö FF bli Sveriges mest hållbara arena?
Lärprocess: Mot Sveriges mest hållbara arena
Målgrupp: Grundskola åk 6
Aktör: Malmö FF och SYSAV
Varje år samlas hundratusentals supportrar på Ele...
Hur kan vi få fler barn och unga att äta sig mätta med hållbar och hälsosam skolmat varje dag?
Lärprocess: TellUS – Mat och vatten
Målgrupp: Grundskola åk 1-3
Aktör: Malmö Museum
Caseägare: Malm...
Lektion 1
Jag informerar eleverna att under denna lektion kommer vi att fördjupa våra kunskaper om beskrivande texter genom att beskriva bilder och läsa en beskrivande text.
Del 1 – sam...
Lektion 2
Del 1 – muntligt läxförhör i korta drag om faktakunskaperna om lamm
Jag inleder den andra lektionen med kort repetition av vad vi gjorde föregående lektion.
Del 2 – akti...