På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
En lektion i vilken du som lärare:
Summerar vad ni lärt er och tar eleverna till hjälp att grafiskt sammanfatta kunskaperna på lektionssalens väggar på ett sätt som påminner dem om detta resten av ter...
En lektion i vilken du som lärare:
Lär ut grunderna för den vetenskapliga metoden.
Går igenom, förklarar och exemplifierar relevanta begrepp och termer.
Går igenom examinationen för området och säkers...
En lektion i vilken du som lärare:
Presenterar och övar begreppen objektivt och subjektivt.
Undersöker om alla har rätt till sina egna åsikter och om det också innebär att allas åsikter är lika mycket...
En lektion i vilken du som lärare:
Gräver djupare i varför saker som rör en identitet som person är svårare att ändra och kanske känsligare att diskutera.
Hjälper eleverna med tips och råd kring hur m...
En lektion i vilken du som lärare
Sätter fokus på orden veta, tycka, tro och gör ett moment där man över när vilket ord används och varför.
Genom praktiska moment övar eleverna på att jämföra/ha dis...
Lektionsmål: ”Kunna genomföra övningar där balans, tyngdpunkt och jämvikt tränas”.
Materiel: Planka, tillgång till gradäng eller bänk eller liknande samt Kraft och rörelse-matris (se bifogad fil, mome...
En lektion i vilken du som lärare
Bjuder på dig själv och din (begränsade?) teaterförmåga och sveper in på lektionen som en person ur historien och tar eleverna till hjälp att komma på vem du är.
Int...
Under denna lektion genomförs ett experiment där man delar upp en blandning i deras beståndsdelar, dels genom filtrering och dels genom avdunstning.
Lektionsmål: Kunna dela upp blandningar oc...
Denna lektion belyser enkla exempel på blandningar och lösningar samt förklarar vad som egentligen händer i introduktionsfilmen “Badbomben”.
Lektionsmål: Kunna ge exempel på olika blandningar...
Denna lektion kommer, förutom att repetera vattnets former och övergångarna mellan dem, fokusera på att rita en naturvetenskaplig modell över just detta, samt koppla det till vattnets kretslopp i natu...