Gå direkt till innehållet

5.  

A) Eleverna ska förbereda en muntlig redovisning med bildstöd. Bildstödet ska
innehålla någon form av tabeller, bilder och/eller diagram.

Ett eller flera områden som eleverna kan beröra kan vara:

  • Lösningar egen handlingskompetens – vad kan jag göra?
  • Hur ska vi sprida kunskap?
  • Politiska beslut – varför /varför inte
  • Vilka beslut har tagits?
  •  Vilka beslut skulle behöva tas?
  • Vad kan vi göra för att hjälpa haven, utifrån plasten och hur ska det gå till?
    (Innovationer, begränsa plastproduktionen, information till allmänheten,
    går avfallshierarkin att förbättra?) Vem ska genomföra? Vem ska betala?
  • Varifrån kommer skräpet? Går det att spåra?

Spara som favorit

Du måste logga in för att kunna spara som favorit.

Moment i lektionen

Filer och länkar till ”Var är skräpet? Vad kan jag göra?”

Var är skräpet? Vad kan jag göra?

Till lärare

Under ”Se mer” hittar du alla filer och länkar som hör till lektionen som du kan importera till ditt Classroom.

Tillhörande filer

Laddar...

Spara som favorit

Du måste logga in för att kunna spara som favorit.

Spara moment i Google Classroom

I vissa fall kan det ta lite tid att föra över momentet.

Vad följer med till Classroom?

Text till elever, filer och länkar.