Kubo är en robot som programmeras med hjälp av kodbrickor som ser ut som pusselbitar. Roboten läser in koden genom att köra över pusselbiten. Den kan åka rakt fram, åt vänster samt åt höger. För mer avancerad programmering kan Kubo även programmeras att utföra en funktion, en sekvens samt en loop.
I den här resursen finner du följande mattor att ladda ner:
- Europas länder + flaggor
- Europas huvudstäder + flaggor
- Nordens länder + flaggor
- Kroppen
- Koordinater
- Multiplikationstabell 2
- Multiplikationstabell 5
- Multiplikationstabell 10
- Nummer 1-10
Här finner du de olika mattorna för Kubo. Du kan enkelt ladda ner dem eller importera dem till ditt Classroom:
Europas länder + flaggor
Europas huvudstäder + flaggor
Nordens länder + flaggor
Kroppen
Koordinater
Multiplikationstabell 2
Multiplikationstabell 5
Multiplikationstabell 10
Nummer 1-10
Spara som favorit
Du måste logga in för att kunna spara som favorit.