Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

144 träffar
Resursmaterial

Biologi 1: evolution

Detta avsnitt i Biologi 1 sammanfattas och presenteras i Google-presentation med text och bilder, samt med ljudinspelning av texten. Bilder och bildtexter är inte intalade. De kommer inte att översätt...
Resursmaterial

Biologi 1: celler eller virus

Detta avsnitt i Biologi 1 sammanfattas och presenteras i en YouTube-film och i en Google-presentation med text och bilder, samt med ljudinspelning av texten. Bilder och bildtexter är inte intalade. De...
Resursmaterial

Utbildning i Dusm-material

Lär dig mer om DUSM genom en presentation. Detta är en grundutbildning för hur det fungerar med DUSM-material på såväl wikisidan, som på Malmö delar. Tekniken, som används i anslutning till wikin och...
Resursmaterial

Biologi 2: urinvägssystem

Detta avsnitt i Biologi 2 sammanfattas och presenteras i Google-presentation med text och bilder, samt med ljudinspelning av texten. Bilder och bildtexter är inte intalade. De kommer inte att översätt...
Resursmaterial

Från gissning till hypotes

I detta resursmaterial ges exempel på hur man kan utveckla hypotesbegreppet. Från att eleverna får gissa till att de får ställa kvalificerade hypoteser och planera undersökningar. Progressionen sker g...
Resursmaterial

Mall för laborationsrapport: åk 4-6

I den här resursen får du en enkel mall för att lära eleverna skriva en laborationsrapport.
Resursmaterial

Begreppskort

Begreppskort kan användas för att fördjupa förståelsen för ord och begrepp inom till exempel naturkunskap och samhällskunskap.
Resursmaterial

Sexfältare – ett stöd för skrivande av beskrivande texter

En sexfältare kan användas som stödstruktur när eleverna ska skriva beskrivande texter om exempelvis djur eller växter. I samband med att eleverna läser faktatexter, ser på film eller gör undersökningar samlar de ämnesspecifika begrepp inom de olika fälten.
Resursmaterial

Produktiva NO-frågor

Produktiva NO-frågor är ett resursmaterial som försöker visa hur man som lärare, genom att ställa rätt sorts frågor, får eleverna att undersöka mer. Produktiva NO-frågor är nämligen frågor som leder till nya upptäckter mer undersökningar och experimenterande samt till resultat. 
Resursmaterial

Stearin-gas: Att ställa hypoteser och skriva labbrapporter

Stearin-gas är en enkel video med medföljande lektionsplanering och övning som syftar till att introducera eleverna till och låta dem öva att ställa en enkel hypotes och att skriva en laborationsrapport.