På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Berätta för eleverna att ni ska titta tillsammans på videoklippet Austin´s Butterfly (ställ in svensk text innan du startar klippet) som är cirka 6 minuter långt.
Berätta att klippet handlar om barn...
Utgå från era reflektioner och anteckningar i loggboken.
Beskriv och diskutera med varandra hur genomförandet av aktiviteten fungerade och hur elevernas kunnande och förmågor utvecklades.
Hur blev...
Planering av lektionsaktivitet att genomföra i moment C
Nästa steg är att tillsammans planera en aktivitet eller en lektion som sedan genomförs som moment C. Aktivitetens syfte är förutom att öka elev...
Utgå från era reflektioner och anteckningar i loggboken.
Beskriv och diskutera med varandra hur genomförandet av aktiviteten fungerade och hur elevernas kunnande och förmågor utvecklades.
Hur blev...
Modifierad variant av Cummins 1-2-3-modell
Medan du läser en text, tittar på en film eller tar del av något annat material: tänk igenom det du möter. Skriv ner bredvid eller markera i själva texten (...
Moment B och planering av moment C sker vid samma tillfälle.
I moment B diskuteras först innehållet som deltagande lärare och bibliotekarier tagit del av, utifrån det diskussionsunderlag som finns här...
Moment B och planering av moment C sker vid samma tillfälle.
I moment B diskuteras först innehållet som deltagande lärare och bibliotekarier tagit del av, utifrån det diskussionsunderlag som finns här...
Planering av lektionsaktivitet att genomföra i moment C
Nästa steg är att tillsammans planera en aktivitet eller en lektion som sedan genomförs som moment C. Aktivitetens syfte är förutom att öka elev...