På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Material från press
Helahälsingland 19/11 2015: Robotjobbarna är redan här på arbetsmaknaden
Dagens Arena 17/11 2015: Robotar kan rädda arbetsmarknaden
Ny Teknik 16/11 2015: Tyskland drar ifrån Sverig...
Modifierad variant av Cummins 1-2-3-modell
Medan du läser en text, tittar på en film eller tar del av något annat material: tänk igenom det du möter. Skriv ner bredvid eller markera i själva texten (...
Moment B och planering av moment C sker vid samma tillfälle.
I moment B diskuteras först innehållet som deltagande lärare och bibliotekarier tagit del av, utifrån det diskussionsunderlag som finns här...
Utgå från era reflektioner och anteckningar i loggboken.
Beskriv och diskutera med varandra hur genomförandet av aktiviteten fungerade och hur elevernas kunnande och förmågor utvecklades.
Hur blev...
Nedan följer vidare lästips och exempel på färdiga lektionsupplägg
Statens medieråd: Så utvecklas språket
Lisa Leijonbergs examensuppsats: Digital kommunikation: En undersökning av bruket och attityde...
Planering av lektionsaktivitet att genomföra i moment C
Nästa steg är att tillsammans planera en aktivitet eller en lektion som sedan genomförs som moment C. Aktivitetens syfte är förutom att öka elev...
Nedan följer vidare lästips och exempel på färdiga lektionsupplägg
Film från Skolverket: Skriva sig till källkritik
Internetstiftelsen i Sverige, IIS: Internetguide #25 Källkritik på internet
Webbstjä...
Nedan följer länkar till texter för vidare fördjupning
Maria Rasmussons avhandling: Det digitala läsandet. Begrepp, processer och resultat
Tina Hedendahls och Pernilla Unelinds examensuppsats. Digital...
Moment B och planering av moment C sker vid samma tillfälle.
I moment B diskuteras först innehållet som deltagande lärare och bibliotekarier tagit del av, utifrån det diskussionsunderlag som finns här...
Håll din föreläsning om valfritt ämne som passar din undervisning. Avsett tio minuter i slutet för att eleverna ska kunna se över sina anteckningar.
Cornellgruppen kan börja formulera frågor och summ...